Thursday, February 14, 2013

oktober uten farge

Da jeg tittet ut på nytt regnet det enda mer. Menneskene ute hadde paraply, men jeg bare gledet meg til å bli våt på vei hjem.
Midt i parken utenfor stod en mann på alle fire. Han klarte ikke å reise seg opp, enda teknikken var relativt god.
Gang på gang endte han opp på baken i det allerede våte gresset.
Jeg lurte på om noen kom til å hjelpe han. Jeg ble sittende.
Der kom det en gammel dame i frakk og en ung gutt med rutete skjorte. Sammen hjalp de mannen opp på en benk. Den gamle damen og den unge gutten ble stående med mannen i noen blunk før de forsvant hver sin vei.
Etterpå stavret mannen seg på to bein bort til en ny benk.
Han var sikkert helt gjennomvåt nå.

1 comment:

OneOfTheBoys said...

Fint lesestoff på en kjølig søndagsettermiddag=D