Wednesday, November 14, 2012

Dagen

Lyden fra borret ved elven knuser tankene mine, og jeg er plutselig utenfor butikken. Går inn uten å ha bestemt meg.
"Vi trenger vel noe." Uengasjert i mitt gjøremål.
"Fiskekaker kanskje, men jeg skulle spise mindre fisk."
Det er hyse fra Lofoten. "Farmor hadde likt det".

Fyller handlenettet og sekken. Skumring ute, skrår over veien og tar telefonen som durrer i lomma.
"Hallo"
Handlenettet er ikke så tungt i dag.
"Har allerede handla, for jeg tenkte du ville ha brød"
 I går hadde jeg ikke greid å ta telefonen for da hadde jeg kjøpt masse mel.
"Ja, ok. Vi sees senere".
Ananas, bønner og såpe til oppvask.

To nye medlemsblader i postkassa. Gleder meg til å lese begge og legger de i den store stabelen med andre medlesblader jeg skal lese en dag.
En q-tips på baderomsgulvet. Ren, så jeg kan ta den opp neste gang jeg går dit. Erna Solberg er opprørt, og alle som demonstrerer i Madrid er enda mer opprørt.

Balsamico på t-skjorta og helt mørkt ute allerede.



3 comments:

Unknown said...

Søndagsklem

Glede said...

Sitter og blar igjennom diverse blogger, men når jeg kommer til din, må jeg stoppe opp og LESE. Du skriver utrolig bra og fanger meg ;)

tonje camilla said...

tusen takk!